Och det är väl nu vi låtsas som han aldrig fanns.

Vi skulle träffats i fredags. Jag och S. 
Någon timme innan vi ska ses skickar han textmeddelande som säger att han skadat sig på träningen och "tappat suget inför kvällen". Han föreslår att jag kan dyka upp på hans match nästa dag, så att vi kan hitta på någonting efter.
Det blir lördag. Jag åker hem till charmpojken och dricker öl med hans vänner samtidigt som vi tittar på fotboll.
Efter någon timme bestämmer jag mig för att överraska S. Jag står i kylan under andra halvlek i låga klackaskor och fryser så pass mycket att tänderna skakar.

Efter matchen går han bara iväg. På andra sidan fotbollsplanen står jag och undrar vart jag ska ta vägen. Han försvinner in i omklädningrummet och jag får vänta ytterligare trettio minuter.
När jag nästan fryst till is kommer han ut. Frågar om jag fryser, därefter utbrister han,
"det var några jävla skor du hade på dig" Jag står still, får inte fram ett ord. Någon sekund senare frågar han,
"hur tar du dig hem?" Jag får inte fram ett ord. Försöker förstår om han är seriös eller inte. Det slutar med att han och hans vänner kör mig till stan. Han släpper av mig. Kysser mig och föreslår att vi borde hitta på något nästa dag.
Sedan går han ut med sina vänner och super ner sig.

Tror ni han hört av sig? Nej.

(och det är synd, jag som nyss börjat tycka om honom)

Kommentarer
Postat av: Jennie

åh. varför slutar det alltid sådär?

Postat av: Anonym

SV ; livet skulle bli så mycket enklare om man bara fick svar på alla frågor. hjärtat skulle må så mycket bättre.

Postat av: ann-sofie

pojkar är allt bra svåra att förstå sig på

2012-04-04 @ 16:25:17
URL: http://hennesliviordochmeningar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0