Sjutton

För ett år sedan var jag - mer eller mindre - intrasslad i en kärlekshistoria jag inte kunde ta mig ur. Dels för att jag inte ville och dels för att hela mitt hjärta låg begravt i den. För två dagar sedan blev jag sjutton. Jag brinner inte för honom längre och all aska som blev kvar förra året har jag blåst iväg, och låtit den försvinna.

Det var lördag, två dagar innan födelsedagen. Släkten hade varit på besök men runt tio tiden begav jag mig iväg för lite festligheter. Träffade nya människor och pojkar för den delen. Pratade extra mycket med han som hade köpt ny skjorta och använde fluga. Vid midnatt satt jag på forever young i högtalarna och det kändes som lågstadiet igen. Jag beordra alla att ta någon i famnen och dansa för det är så man ska göra på lågstadiedisco. Han och jag dansa genom hela låten, fortfatte prata, och gick i snön vid tvåtiden. Han kramade mig några extra gånger och la jackan runt axlarna på mig när det blev lite för kallt.

Jag övervägde ett tag att låta mina läppar nudda hans men han verkade tycka om mig.
Och man kan inte tycka om någon som i nuläget inte vill bli omtyckt. För med tanke på hur det har blivit de senaste gångerna vill jag vänta lite med att bli intrasslad i en kärlekshistoria.



Kommentarer
Postat av: Jennie

så fint så fint!

2012-02-15 @ 20:45:53
URL: http://makeitmatter.papper.fi
Postat av: melodramatisk.

alltså. du är ju för fin.



och tack. tack så jättemycket. jag blir tårögd när jag får höra sånt fint.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0