För om jag tar i för löst, har jag förlorat allt imorgon bitti

Det är onsdagskväll. Vi är runt tjugo personer i ett hus lite längre bort från tågstationen. Vi blandar alkohol, grillar marshmallows, och lyssnar på hög musik. Jag har en vit tajt klänning och mina blåa skor som en gång blev kritiserade av en nästan bortglömd pojke. Jag börja prata med han som är en och åttiofyra centimeter lång, har ljusblåa ögon,och en tatuerad text på underarmen.
 
Ena sekunden sitter vi på en terass med filtar och regn som öser ner någon decimeter ifrån oss, andra sekunden står vi på ett vardagsrumsgolv och dansar till halvdålig musik. Jag säger att klockan är mycket och att jag borde cykla hem. Han tycker att det är en dålig idé och kysser mig istället. En kyss leder till flera men efter ett tag påpekar jag att jag måste åka hem. 

Två på natten cyklar jag hem i ösregn med vit tajt klänning och blåa skor som en gång blev kritiserade av en pojke som nu är ännu längre bort. På morgonen skickas det textmeddelanden från okända siffor, nästan lite gulligt att pojken med ljusblåa ögon faktiskt kom ihåg mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: ann-sofie

så fint!

2012-07-20 @ 14:02:24
URL: http://hennesliviordochmeningar.blogg.se
Postat av: Aida

Jag älskar dina love stories, man önskar att det hände lika mycket i ens eget liv. :)

Svar: Åh kära Aida, tack... Vad glad jag blir att du uppskattar dem. Det har sina fördelar med att det händer mycket, men ibland undrar jag inte om nackdelarna är större. Men så är det väl med allt. Kram på dig.
None None

2012-07-20 @ 19:13:33
URL: http://wordsonmind.wordpress.com/
Postat av: Sandra

Så fint.

2012-07-20 @ 20:19:00
URL: http://tranquilityinme.wordpress.com
Postat av: Hon.

Som du sa,
"Det är fan något med de skorna".
Love.

2012-07-22 @ 01:01:15
URL: http://kanslornasomblevover.blogg.se
Postat av: Jennie

du skriver alltid så vackert.

Svar: Tack så himla mycket Jennie!
None None


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0