och jag sänder en tanke till dig som ligger sömnlös inatt

Rummet är städat, läxorna gjorda, jag har lagat mat, tvätten är fixad, och jag ska träna sju imorgon bitti. Jag tänker  på allt som jag vanligtvis inte tänker på. Vad jag ska äta till middag, att höger fot inte känns som vänster när jag går i mina nya skor, hur många dagar det är till höstlovet, hur många timmar det är tills jag inte ska göra någonting,  vad det går på tv, hur mycket det finns kvar i min morgonfil. 
 
Vanligtvis är det kaos i huvudet och känslor kastas till höger och vänster. Jag tänker på minnen, ord, leenden, kyssar, och oförglömliga stunder. Drömmer mig bort och analyserar varenda liten kärlekshändelse i mitt liv. Spenderar timmar åt fraser jag tycker är alldeles för fina.

Men nu känner jag ingenting alls, och jag tänker-tänker inte. Jag känner mig så jävla tom.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker inte du verkar tom. Du har bara satt alla känslotankar åt sidan och pausat i kaoset. Ibland måste man göra det. Ibland måste tankarna lugna sig lite. Jag tror att det bara är bra för sinnet och själen.

Svar: Du har rätt i det du säger, man kanske ska njuta så länge det varar.
None None

2012-10-05 @ 11:00:55
URL: http://tranquilityinme.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0