K.

Det vankas festligheter en bit från där han bor. Hans vän ska flytta tjugofem mil bort och ville ha en avskedsfest. Han har bjudit med mig för att visa upp mig för ännu fler vänner. De är alla fyra år äldre än mig och det slår lite extra i bröstet. De bjuder mig på dricka och jag kommer bra överens med allihop. Han som ska flytta därifrån nämner mig i sitt tal, "jag har bara känt henne i en vecka och hon är helt underbar". K lägger armen om mig och pussar mig på pannan. Jag låter honom umgås med sina vänner men med jämna mellanrum dyker han upp och får hjärtat att slå några extra slag. Det börjar snurra lite mer i huvudet på oss.
 
Vi blir djupa och plötsligt säger han saker som "jag är väldigt inåtvänd egentligen, och när någon kommer för nära brukar jag stöta bort dem." Jag vet inte riktigt vad jag ska svara men väljer att svara något i stil med "om du ska dra så får du göra det nu, eller typ imorgon". Men bara en stund senare berättar han hur trygg han är med mig, och att han verkligen tycker om mig.
 
Jag står i köket när hans vän A dyker upp. Han är lite påverkad när han plötsligt säger
- jag hade gjort allt för att få kyssa dig just nu, jag hade hoppat bungy jump, utan snöre.
- ...men då hade du dött?
- precis.
Ett tag undrar jag om allt är ett skämt men han bara fortsätter titta på mig. "Du måste gå ut ur köket. Gå ut nu. Du måste gå innan jag blir kär i dig." Ett tag senare dyker pojken som festen är för upp och säger "jag älskar henne och henne, men jag har aldrig fått så bra kontakt med en tjej som du". Därefter säger han till K när han tror att jag inte hör "jag tror att hon kan vara the one" När jag sedan sitter i knäet hos K säger A "Om du någonsin lämnar henne, så tar jag henne."
 
Vi dricker flera glas och vi sov bara en timme den natten. Jag vaknade noll sex noll två och två minuter senare var jag inte kvar. Alla låg utslagna i hela huset men jag var tvungen att ta mig till skolan. Jag spendera natten hos K dagen efter. Han verkar verkligen tycka om mig, men jag blir förvirrad när han plötsligt säger "jag har svårt för att binda mig" och minuten senare säger "du har inte träffat min mamma, vi borde besöka henne imorgon". Det är svårt att veta var man har honom, för egentligen har man nog inte honom alls. 
 
Men en sak vet jag säkert, det slutar inte här.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad fint ändå

2012-09-05 @ 14:08:57
URL: http://www.nilssoonhanna.blogg.se
Postat av: melodramatisk.

gud så fint det låter.

2012-09-05 @ 15:57:35
URL: http://motsvarigheter.blogspot.se/
Postat av: Sandra

Så fint.

2012-09-05 @ 19:43:47
URL: http://tranquilityinme.wordpress.com
Postat av: Linnea

Åh. Så fint. Åh.

2012-09-06 @ 08:47:25
URL: http://exekvera.blogg.se
Postat av: ann-sofie

mitt hjärta värker av tomhet när jag läser dessa fina ord.

Svar: Jag önskar att jag kunde ge dig lite kärlek.Skickar massor av kramar.
None None

2012-09-06 @ 16:17:59
URL: http://hennesliviordochmeningar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0