vi var luft och inget mera

Kära klasskompis,
 
Om fem månader tar vi studenten, du, jag, och hela vår klass. Minns du för ett år sedan? När du var med henne, jag med honom och vi båda ville så gärna röra vid varandra på din klassfest. Du tyckte att jag hade den bästa utklädnaden, och du visste inte att det var för din skull som jag gick in för den så mycket. Jag minns hur vi dansade till låten vi båda inte kunde sluta lyssna på, eller när du ändrade dina planer för att träffa mig. Jag var så osäker på vad du tyckte, på vad du kände.

Idag pratar vi knappt längre. Vi går i samma klass och ingenting mer. Du har slutat skicka låtar, ger inga blickar, och det känns konstigt när vi pratar med varandra. Kanske är det just det som bevisar att det faktiskt fanns något mellan oss två. Jag är med H nu, och jag är lyckligare än någonsin. Men jag vill att du ska veta klasskompis, att jag hade starka känslor för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0